עסקים רבים היום נדרשים להשקיע באסטרטגיה של שיווק ופרסום על מנת להגיע לכמה שיותר לקוחות אשר לא היו מכירים או שומעים על החברה שלהם לולא הפרסום, המטרה הנוספת היא להעלות את המודעות של הלקוחות בשביל שתהיו בתודעה שלהם בכל רגע נתון, אך עדיין יש לא מעט עסקים שמנסים לחסוך בפרסום ושיווק והם לא מצליחים להבין איך כל חודש הם נשארים באותו מצב, כלומר הם “מחזיקים את הראש מעל המים“ ולא מצליחים להגדיל את ההכנסות בצורה משמעותית.
מה זה בעצם פרסום ושיווק?
שיווק ופרסום זה הפעולות שאני עושה בשביל שהמוצר/השירות שלי ייחשפו בפני הלקוח, המטרה היא לעורר מודעות אצל הלקוח ולהיות בתודעה שלו.
בעידן הנוכחי 2020 הרבה אלמנטים נוספים נכנסו לעולם השיווק הדיגטלי וישנם כל כך הרבה אפשרויות לפרסם גם בתקציבים נמוכים למדי.
ברגע שנחשפנו ללקוח מבין ערוצי הפרסום והצלחנו לגרות ולעניין אותו, המטרה תהיה הנעת הלקוח לפעולה.
כלומר שהלקוח יביע עניין וישאיר פרטים בדף הנחיתה או שינסה ליצור קשר עם החברה.
מכאן הלקוח עובר למצב של ליד (לקוח פוטנציאלי).
החל מרגע זה התפקיד החשוב ביותר עובר לאיש המכירות מיומן שמטרתו העיקרית היא לסגור את הלקוח, אם איש המכירות מיומן והספיק לרכוש ידע וכלים ומכיר טקטיקות מכירה חדשניות ועדכניות הוא יצליח להגדיל את העסקה באופן משמעותי אשר יתבטא בהכנסות של החברה.
מה הן אפשרויות הפרסום בעידן הדיגיטלי החדש?
- פרסום אורגני – קידום העסק באופן אורגני ברשתות החברתיות ,כלומר קידום הדף העסקי באופן עצמאי ע“י התכנים שתעלו ומי שייחשף אליהם הם העוקבים שלכם או מי שסימן לייק לדף העסקי.בגוגל הקידום האורגני הוא שונה ועובד על קידום התוכן, מילות המפתח ועוד כמה פרמטרים באתר או בדף העסקי שלכם עד שאתם מופיעים בראש תוצאות החיפוש בצורה “טבעית“הליך זה הוא ארוך ויכול לנוע בין כמה חודשים עד שנה בכדי שתגיעו לעמוד הראשון ותקבלו פניות מלקוחות, היתרון הוא שהתוצר ילווה אתכם לתקופה ארוכה וגם מבחינת הלקוח תתפסו כעסק יותר רציני שצלח את הקריטריונים הנוקשים של גוגל מבחינת התכנים.
- פרסום ממומן – קידום החברה באופן ממומן ברשתות החברתיות ע“י קמפיינים בהם תוכלו לפלח את קהל היעד ולהגיע ללקוחות שלא עוקבים אחריכם או שסימנו לייק לדף העסקי שלכם ,התוצאה היא שאתם מגדילים את החשיפה שלכם. בגוגל האתר יופיע בראש הרשימה בתוצאות החיפוש, כלומר משלמים לגוגל כסף ישירות בשביל שהאתר יופיע ראשון.הפעולה טובה לטווח הקצר בה תוכלו לראות תוצאות באופן מיידי אך אתם תלויים בתשלום לגוגל וברגע שהתשלום ייפסק המודעה תרד אוטומטית ממנועי החיפוש שלה.
אחד הסיכונים בקידום ממומן בגוגל הוא החשיפה לקליקים מזויפים של חברות מתחרות
לסיכום
ככל שתשקיעו בשיווק ופרסום של העסק שלכם כך יותר לקוחות יתעניינו בכם, אנו מבינים שכדי להצליח בעולם העסקים חייבים להשקיע במנגנון שמורכב מאסטרטגית השיווק והפרסום ומאנשי מכירות מיומנים אשר רכשו ידע וכלים עדכניים, לכן חייבת להיות סינרגיה ושיתוף פעולה בין המחלקות, אחרת אתם תוציאו כספים מיותרים על שיווק ופרסום ולא תנצלו את מלוא גבול היכולת שאתם יכולים להפיק מכך.
אני מקווה שהצלחתי להעביר את התכנים ברמה ברורה ומעניינת 😊
אם יש לכם שאלות נוספות,
אשמח לסייע לכם